Merhaba,
Aşırı büyük ve göz alabildiğine yemyeşil ortasından ırmak akan yer tasviri Kuran'da geçen cennet tasvirlerine benziyor. Bu sahne Ankebut suresi 58.Ayette tasvir edilen ve dünyada iyi işler yapanlara yaptıklarının karşılığı olarak verilecek olan karşılık olarak anlatılmış.
"İman edip dünya ve âhiret için yararlı işler yapanları içinde ebedî kalmak üzere altından ırmaklar akan cennetteki köşklere yerleştireceğiz; sıkıntılara katlanan, yalnız Allah’a dayanıp güvenerek işlerini gerektiği gibi yapanlara ne güzel karşılık."
(
https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/Ankeb%C3%BBt-suresi/3397/57-60-ayet-tefsiri)
Bu sahneye bizim evimiz demen ailecek sâlih kişilerden oluşan bir aile içinde olduğunu ve aile üyelerini özellikle ablanı senin çok sevdiğini ve onu örnek aldığını gösterir. Ayrıca Dünyada Cenneti yaşamak, yaşayabilmek, haneyi Cennet bahçesine çevirmek gibi de düşünülebilir bu sahne. Konu ile ilgili olarak Efendimiz bir sohbet meclisinde oturuyorlarken;
“Cennet bahçelerine uğradığınız zaman istifade ediniz.” buyurdular. Orada bulunanlar ise “Cennet bahçeleri nerelerdir, yâ Rasûlâllah?” diye sordular. Efendimiz de, “Oralar, ilim meclisleridir” diye cevap verdi.
Gördüğün yer temel olarak bir ilim meclisi. Demek ki ablanızda ilim ile uğraşan birisi. Bu meclis de ise anne ve babanı görmüyorsun.(1) Haneye efendimizi getiren kişiyi ablan olarak görüyorsun. Abla'nın Efendimiz ile birlikte gelmesi ablanın Efendimizin sünnetine olan düşkünlüğü ,Efendimizin eşini de görmen ise ablanın bir peygamber eşi kadar sünnete ve İslami yaşayış tarzına çok dikkat ettiğini tam tabiri ile bu yaşama senkronize olduğu söylenebilir. Bu durumu ilmel yakîn,ve aynel yakîn olarak yapıyor ve yaşıyor. Sizin de Efendimizin "istifade edin" emrine uygun olarak bu bahçede olan ablanızdan istifade etmeniz gerekmekte.
Bu ilim bahçesinde sizin durumunuz ise ortasından ırmak(4) akan yerde yani her türlü imkanın olduğu bir alanda Efendimiz ve eşleri gelirken abdestsiz olarak hazırlıksız yakalanman. İlk cümlede dediğim aile üyelerini seviyorsun, ablan senkronize olmuş ve Efendimizin senin hazırlıksız olmana verdiği tepkilerin hepsi Efendimizin "Kişi sevdiği ile beraberdir." Hadisi Şerifi ile açıklanabilir. Sen hem aile üyelerini, özellikle ablanı ,efendimiz ve kendisinin aile yaşamını biliyor, seviyor ama tam manası ile ablan gibi senkronize olamıyorsun. Ablanın durumu ilmel yakîn ve aynel yakîn iken senin ki sadece ilmel yakîn durumu. Ancak bu durumun rüyada menfi değil müspet bir duruma işaret ediyor yani "kişi noksanını bilmek gibi irfan olmaz" sözünü anımsatıyor. Kişinin noksanını bilmesi en büyük irfandır. Kişi bu eksiliğini fark edip manevi olarak yükselebilir. Bu eksikliklerin ne olduğunu da rüyanda görüyorsun.
Özet ile ;
Artık senin de örnek aldığın ablan gibi senkronize olmak zamanın gelmiş. Her şeyin hazır. Önce yarım abdesti tamamlamak(2) ve sonra Efendimizin eşinin yaptığı gibi namazlarını eksiksiz kılmak.(3) Bu eksikliklerin yaşının da vermiş olduğu durumdan dolayı da olabilir, ergenlik dönemine yeni girmiş gibisin ve bundan dolayı da yani artık çocukluktan çıkmış olduğun için Efendimizin sırtını sıvazladığını(5) hissediyor ama dokunmadığını(6),dokunamayacağını biliyorsun. Kendisinin sana uzun uzun bakması Allah uzun ömür versin, bundan sonra ki hayatında uzun, bereketli, huzurlu ve sünnet-i seniyyeye uygun bir ömür geçireceğine işarettir. Özellikle Efendimizin uzun uzun bakması(4) ile evde işimiz var yemek yapacağız(rızk, yenecek lokma) demeniz bu durumu açıklar. Son sahnede zât-ı âlîlerini günümüz kıyafetleri ile görmeniz ise ilmin ve yaşam tarzının dış görünüşte değil,iç dünyada ve zihinde olması gerektiğini ama elbette de sünnet-i seniyyeyi günümüz şartlarına ama esasını bozmadan uyarlayabilmek ile ilgili. Irmak'tan ilmen yakin olunca aynel yakin seviyende tam olarak böyle yapacaksın inşallah.
DAB,
Selamlar.
(1)Neden yoklar düşünmek lazım. Hanede ki işimiz var kısmı anne ve babayı mı işaret ediyor bunu siz bilirsiniz.
(2)İlmel yakîn olabilmek için eksik bilgilerimizi nehirden tamamlamak.
(3)Aynel yakîn
(4)Sonu olmayan sürekli akan,kişinin kabını ,zihnini istediği kadar doldurabileceği ilahi olan ilmi kaynak. Dolayısı ile rüyada ırmak sünnet-i seniyyeyi temsil eder.Irmağın akışı ile Efendimizin bakışı aynı sembollerdir.
(5)Manen
(6)Fiziken